14.04.2015

Mieszko Mieszko, mój koleżko... czyli T(e)Rap(i)erzy z nad Wisły wracają!!!



Dawno, dawno temu zupełnie tutaj gdzie siedzisz i czytasz ten tekst, nie było jeszcze takiego tworu jak Polska (przynajmniej dla rasowego mieszkańca zachodu Europy).


Nagle....






.....pewien władca o imieniu rodem z cukierka zakochuje się w księżniczce rodem z Czech.


I będę się trzymał tej wersji bo trochę romantyzmu nie zaszkodzi.
Choć niektórzy historycy do dziś twierdzą, że małżeństwo Mieszka I - legendarnego Piasta,
z Dobrawą to czysto polityczny zabieg.

Tak czy inaczej teściowa zaskoczona sytuacją, jak nie huknie biednego księcia wałkiem w głowę:
-Ty poganinie jeden! Moją Dobrusię za żonę chceszli Ty?
A tu Mieszko przerażony mówi:
- Mamuś, ja tu już mam wesele zamówione, nie rób scen!
- Ochrzcisz się, to pomyślimy!
No to wziął książe i ochrzcił siebie, sprezentował też za jednym zamachem chrześcijaństwo swoim poddanym .

Tak było. True story!
"Zupełnie przy okazji" cała zachodnia Europa dowiedziała się, że kawałek kontynentu na wschód od cesarstwa niemieckiego jest całkiem sprawnym państwem. No może takim trailerem państwa.
Tego, które jakiś czas potem nazwano Polską.
966 - zaraz po 1410 chyba najbardziej rozpoznawalne liczby - daty dla każdego Polaka.Trochę przez przypadek wpadłem dziś z wizytą do ciocii Wikipedii i oczom nie wierzyłem, że akurat dzisiaj przypada 1049. rocznica wydarzenia kryjącego się pod dobrze znanymi cyferkami.

Przeglądam (kluczowe) nagłówki* z paru większych serwisów informacyjnych a tu co?

gazeta.pl
Król marihuany z Wielkopolski wpadł w Hiszpanii. Miał podziemne plantacje za 60 mln
Zmarł wykonawca hitu When a Man Loves a Woman...

onet.pl
Mobbing w Ministerstwie Zdrowia. "Byłam zapraszana na >>seanse gorącego krzesła<<"
Włocławek: napad na firmę udzielającą pożyczek

interia.pl
Gdańscy licealiści wyślą swoją sondę do stratosfery
3,4 mld euro od UE. Dobre informacje dla Polaków

tvp.info
Nowe spoty kandydatów. Palikot podlicza księży. Komorowski obiecuje młodym dobry start
Brytyjczycy poderwali Tajfuny. Rosyjskie bombowce zbliżyły się do granic Wielkiej Brytanii 
i...
nie mogę się powstrzymać....
Sztuczny penis z XVIII w. w latrynie. Gdańscy archeolodzy nie kryli zdumienia
Na RMF24 ani widu wzmianki o 966...choć też pojawiła się informacja o znalezieniu sztucznego penisa!
TVN24? Nie inaczej...
Nawet prawicowe "Do Rzeczy" nie mówi na swojej stronie internetowej o tak ważnym wydarzeniu jak rocznica Chrztu Polski.
Zawiedziony, liczyłem na to, że może "wSIECI" coś powie na ten temat.
Nie ma.
I z odwiedzonych witryn tylko pch24.pl broni honoru: 
Mesco dux baptizatur – we wtorek 1049. rocznica chrztu Mieszka I
Pierwsze moje zaskoczenie było takie, że jakieś pozytywne wiadomości "sprzedały" media tłumom.
Już nie wnikam w ich jakość (byle jakoś!!!)
Ale, że ani słowa o rocznicy wydarzenia, o którym każdy Kajtuś mały dowiaduje się w szkole zaraz po tym jak wchodzi na pierwszą lekcję historii?

Szczerze?
Spodziewałem się...
I  mimo to strasznie przykro mi!

*- wybrane nagłówki ze stron głównych portali informacyjnych

2 komentarze:

  1. Bo tj tak, że liczy się sensacja to co jest kontrowersyjne, głupie i przykuwa uwagę niestety. Przeciętny Kowalski woli poczytać o pierdołach niż coś mądrego do czego musiałby wysilić szare komórki. Poza tym chodzi też o kasę...no a niestety jak to śpiewał Muniek - "Krzyż nie jest modny dobrze o tym wiem..."
    pozdr

    OdpowiedzUsuń
  2. ...ale gdyby w wiadomościach co dzień pokazywały się krótkie wzmianki (a nie gigantyczne materiały z ekspertami i specami) o ważnych wydarzeniach itp., to za rok moglibyśmy powiedzieć, że Kowalskiego interesują rzeczy ważne...bo przecież Kowalski nie wybiera newsów do opublikowania. mam wrażenie, że to wydawca/producent/reżyser wybiera co się podoba Kowalskiemu a nie sam Kowalski...
    bo jak mawiał klasyk "[...]ludzie nie wiedzą czego chcą, dopóki im tego nie pokażesz." - Steve Jobs

    OdpowiedzUsuń

Wylej swój własny gniew!